نکته مهم: برای جلوگیری از کپی برداری سایت های مشابه، تمامی مبانی نظری های این سایت هر دو هفته یک بار ویرایش شده و به صورت به روز تر منتشر می شوند.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
امتیاز کاربران
ضعیفعالی 
دسته: پرسشنامه

مربیان ورزشی در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند با یافتن شناختی واقعی از هویت ورزشکاران خود، آنان را در کسب موفقیت‌های بیشتر یاری رسانند و در میان این هویت‌ها، هویت ورزشی به جایگاه مهمی در این راستا دست یافته است. این هویت به عنوان بخشی از یک خودپنداره بزرگ، قادر است تعریف دقیقی از نقش‌ها، نگرش‌ها، باورها و رفتارهای ورزشکار ارائه داده و به عنوان مبنای عزت و ارزش قائل شده ورزشکار برای نقش خود در نظر گرفته شود. از هویت ورزشی به عنوان میزان درجه وابستگی فرد به ورزش یاد می‌گردد. هویت ورزشی معیاری برای سنجش هویت فرد در نقش ورزشی است و به طور تجربی با سلامتی، افزایش شرکت در فعالیت‌های بدنی و افزایش روابط اجتماعی و اعتماد به نفس ارتباط دارد. افراد با هویت بالای ورزشی، ارزش خود را بر مبنای عمکلرد ورزشی قرار داده و تمایل به تقویت عزت نفس از طریق هویت ورزشی قوی خود دارند که بعدها در صورت رسیدن ورزشکار به سطوح نخبگی رشد می‌کند.

این پرسشنامه، عوامل اثرگذار بر شکل گیری هویت ورزشی را با 5 خرده مقیاس هویت اجتماعی (5 گزینه) انحصار گرایی (5 گزینه) هویت خود (4 گزینه) تأثیرپذیری منفی (4 گزینه) و تأثیرپذیری مثبت (4 گزینه) مورد ارزیابی قرار می دهد. ضمن اینکه از مقیاس 10 ارزشی (0=کاملامخالف تا 10=کاملا موافق) نیز برای کمی سازی آن استفاده شده است. با توجه به هنجار تعیین شده برای این ابزار، نمره هویت ورزشی بین 0 تا 73 به عنوان هویت ورزشی پایین، 74 تا 146 هویت ورزشی متوسط و 147 تا 220 به عنوان هویت ورزشی بالا در نظر گرفته می شود.

 

تعداد سوالات: 22 سوال

تعداد مولفه یا خرده مقیاس: 5 خرده مقیاس

نحوه امتیازدهی: دارد

نوع فرمت : Word

حجم فایل: 74 کیلوبایت

 

قیمت با تخفیف تنها 2000 تومان

 

نوشتن دیدگاه

در صورتی که مشکل شما (فوری) می باشد با ایمیل iranphe@gmail.com مکاتبه کنید.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین ویرایش این فایل: نیمه اول بهمن ماه 1402

پس از اتمام خرید، علاوه بر فعال شدن لینک دانلود، همان لحظه یک نمونه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

 

نکته مهم: برای جلوگیری از کپی برداری سایت های مشابه، تمامی مبانی نظری های این سایت هر دو هفته یک بار ویرایش شده و به صورت به روز تر منتشر می شوند.

توجه: محصولات این سایت طراحی و یا ویرایش شده توسط مسئولین سایت بانک پرسشنامه و مبانی نظری ایران می باشند. لذا، حق انتشار الکترونیکی آن صرفا متعلق به سایت انک پرسشنامه و مبانی نظری ایران (www.iranque.ir) بوده و هر گونه کپی برداری و یا انتشار الکترونیکی آن پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.